Monday, April 16, 2007

Hvilket forhold?


Innimellom hører jeg prekner som gjør at jeg ikke kjenner igjen den Jesus som jeg har en relasjon til.
Hvilken Jesus ville du hatt et forhold til?

Jesus 1: Du gir ditt liv til han og lever i et anstrengt forhold hver dag, der du egentlig går å venter på at du skal gjøre feil, at du må passe på at alt du gjør synes av andre og må be om tilgivelse før du legger deg. ikke fordi at du vet om noe du har gjort, men bare for sikkerhetens skyld.

Jesus 2: du våkner opp og må løpe til skolen, du hadde stilt klokka feil, så du rakk ikke å be eller lese før skolen. Du rakk skolen, men sitter hele første time med en dårlig følelse.Du kunne jo rekt å be mens du løp, eller lest i bibelen på bussen. du er redd for at du spolerte muligheten for å kunne si noe bra på cellegruppa i kveld, fordi du hadde jo glemt å lese, eller enda mer ille,du hadde ikke tid!!!
Jesus 3: du står opp og spsier en god frokost. du har et smil på lur, du tenker på hva Jesus sa til deg i går. Han elsket deg pga det han hadde gjort for deg på korset. han tilbød deg hans liv, der han tok alle beskymringene dine på seg, at han skulle være med deg når du skulle si noe blant vennene dine. Han sa til og med at hvis du ville vente med å si noe så kunne du det. Han var faktisk like glad i deg om du lot være:) Du sitter å spiser og tenker på hvilken fantastisk Jesus du har. Han elsker deg pga livet han ga deg. litt merkelig å tenke på at du ikke kan tilføre forholdet noe, du må bare tole på at det han sier er sant. at det du opplever er Jesus som elsker deg. Du gleder deg til kvelden, da har du litt tid før du skal på trening. da har du tenkt til å lære mer om denne personen, som helt uten krav tilbyr deg å være sammen med han resten av livet.

4 comments:

Lindalur said...

SÅ UTROLIG BRA!!!Ble så glad inni meg da jeg leste om Jesus 3. Det er sånn Jesus er:-) Så morsomt bilde...

Anonymous said...

Jesus er best! :) Aah, tenk å få kjenne ham! Fortsett Phillip, jeg nyter postene dine :)

Anonymous said...

Hællæ Phil.

Nå har jeg også fått min egen Blogg. Bare til informasjon, hehe..

Har lest litt av det du har skrevet, du skriver mye bra her phillip! Blir glad når jeg leser det. Stå på!

PS: liker jesus 3

Lindalur said...

Hallois igjen!!!
Jeg har tatt deg i "sisten".Les mer på bloggen min om du lurer på hva det er...