Thursday, June 28, 2007

Det enkleste språket...

Jo, nå for tiden er jeg i sverige på en ferietur med min kjäre kone. Vi hilser på hennes familie og er sammen med kjent folk her borte i Linköping..

PÅ onsdag skulle Malena ut å treffe en gammel skole venninne og da var jeg overlatt til meg selv:) Det har seg slik at jeg drar jo ikke på ferie uten å ta med fotball og fotballsko så jeg tok på meg utstyret og sa til svigerforeldrene at jeg skulle ut å spille litt ball..Hvem skal du spille med da sa de, jeg finner vel en gjeng her borte et sted..De lo, tror de trodde jeg kom fort tilbake, men neida..
Der litt lenger borte fikk jeg se en gjeng gutter..Alder, fra 13 til rundt 22-23. Jeg spurte om jeg fikk väre med og de sa ja litt skeptisk..Jeg hilste på de som var på samme lag som meg..Eh..navnene er umulig å gjengi her, ikke fordi jeg husker dårlig, men jeg var den eneste nordiske gutten..På laget mitt var vi noen fra somalia, sudan, Kosovo og meg fra Norge..For en stemning, skal si deg at de gav alt disse gutta, det passer egentlig spillestilen min ganske godt..siden jeg var eneste lyse gutten å se, og tredagers skjegg fikk jeg det ganske klingende kallenavnet...Backham....Joda, helt greit, er ikke krav stor jeg...Putta sykt mange mål denne kvelden og hadde utrolig godt tilslag på ballen..

Etter en stund så jeg meg rundt, det ble snakket i uttallige språk, eneste jeg skjönte var gebrokent svensk:" Backham, passa bollen, Bra Backham..Men jeg skjönte det viktigste spårket denne kvelden..fotball..Det enkleste spårket av alle..:)

1 comment:

Anonymous said...

Herlig Backham! Slik skal det gjøres. Fortsatt god ferie!/ Harald